צילום רנטגן של בית החזה לחולי אסטמה

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

doctor chestצילום של בית החזה הוא אמצעי אבחוני חשוב שמשמש את חולי האסטמה לצורך אבחונם או לאיתור של אבחנה מבדלת. עם זאת, אדם הלוקה באסטמה והסובל מסיבוכים רפואיים אינו צריך לחכות עד לביצוע הבדיקה כדי לקבל טיפול.

זאת משום שהתקפי אסטמה פעמים רבות מצריכים תגובה מידית. צילום של בית החזה הוא למעשה הדמיה ראשונית המתבצעת בחולי אסטמה, שמציגים תסמינים אופייניים למחלה. ערכו של הצילום הוא רב שכן הוא מסייע בחשיפת סיבוכים, אבחון או איתור מחלות נשימה אחרות שמתבטאות בצפצופי נשימה. בנוסף לכך הטכניקה יכולה לשלול סיבוכים רפואיים כמו דלקת ריאות שתסמיניה פעמים רבות מדמים התקף אסטמתי.

למרות שעיבוי הסימפונות, היפראינפלציה של בית החזה ותמט ריאות מרמזים על אסטמה, כאשר הם מאובחנים צילום בית החזה במהלך ההחמרה של התקף האסטמה, יכול להציג מראה תקין ובלתי חריג של הריאות. לא כל צילום של בית החזה יסייע באבחון המחלה הכרונית.

מתי מתבצע

אצל ילדים ומבוגרים התקף אסטמה שאינו חולף או לחילופין כזה שאינו מקיים את המאפיינים הקלאסיים, מצריך צילום של בית החזה. חשוב להבחין בקרב מבוגרים בין אמפיזמה כרונית לבין היפראינפלציה המאפיינת את מחלת האסטמה שכן הטיפול בשני המצבים שונה. ניתן לאבחן את הראשון במהלך צילום של בית החזה. אך עם זאת, חשוב להמנע כמה שאפשר מחשיפה לקרינה הגבוהה במהלך צילום רנטגן בייחוד בילדים אסטמתיים. מכאן ניתן להשתמש בטכניקה רק במקרים בהם הוחלט כי זוהי השיטה היחידה הניתנת ליישום. צילומי רנטגן אינם משמשים באמצעים שגרתיים והשימוש ייעשה בהם רק במידת הצורך תוך שקלול כלל הסיכונים האפשריים.

מה אפשר לראות בתצלום של בית החזה?

ניתן לראות הופעת נפחת (היפראינפלציה) בצילום של בית החזה על ידי מדידת בית החזה. באדם בריא לא ניתן לראות את הסימפונות בחלקים הפריפריאליים של הריאות בצילום. בחולי אסטמה בדרך כלל לא ניתן לתפוס את השינויים בריאות, אולם במקרים חמורים ניתן לאתר את התעבות הסימפונות.

בנוסף לשינויים הנצפים בסימפונות ניתן לראות כי הסרעפת נמצאת במיקום נמוך יותר מהתקין וניתן לאתר שינויים נוספים.

מה ניתן לאבחן באמצעותו (איתור המחלה, סיבוכים)

צילום רנטגן הוא כלי המסייע באבחון ובאיתור תסמינים אולם אינו משמש לבדו לצורך האבחון. ניתן לאתר באמצעות צילום בית החזה סיבוכים הנובעים מהמחלה כמו דלקת ריאות בפעוטות, חסימת סימפונות וחסימה של מעבר האוויר בנאדיות הריאה.

צילום בית החזה משמש אף ככלי המסייע באבחנה המבדלת שעוזרת לרופא לשלול מצבים אחרים כמו מחלת סיסטיק פיברוזיס, המצאות של אוויר בחלל שבין הריאה למעטפת הריאה, דלקת של נאדיות הריאה או קשיי נשימה וחנק בשל חדירת גוף זר.

סיכונים של הבדיקה

לכל בדיקה יש את הסיכונים שלה לצד היתרונות. ההוריה לביצוע של צילום חזה נשקלת היטב ונעשית רק במידה וממצאי הבדיקה יוכלו לשנות את ההחלטה הקלינית של הרופא בדבר הטיפול וההתנהלות עם המחלה. הדבר נכון גם לגבי צילומי הרנטגן. בדרך כלל צילום בית החזה ייעשה במהלך ההערכה הראשונית של החולה שפונה אל הרופא עם תסמינים נשימתיים כרוניים.

צילומי חזה הם כלי נהדר שיכול לסייע באיתור של הגורם להפרעות נשימה אך יש לו גם מגבלות משלו. הסיבות בגינם יומלץ על צילום של בית החזה הם ציפצופי נשימה, בדיקה לאיתור סימנים המעידים על שחפת, דלקת ריאות חריפה, הפרעה בנשימה כמו רמות נמוכות של חמצן בדם או שיעול כרוני. הסיכון העיקרי בשימוש בצילום חזה לטווח הארוך הוא היווצרותם של גידולים בשל החשיפה המוגברת לקרינה.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!