מחולל חמצן נייד

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

מחולל חמצן ניידמחולל חמצן נייד הוא מכשיר חשמלי שתפקידו לספוח חמצן מהאוויר, לדחוס אותו ולאחר מכן להזרים אותו ישירות למערכת הנשימה של החולה העושה בו שימוש.

מחוללי החמצן הראשונים שווקו בשנות השבעים של המאה הקודמת, אך בתקופה ההיא טרם פותחו מחוללי החמצן הניידים. המחוללים הראשונים ששווקו היו למעשה מכשירים גדולים ומסורבלים יחסית ולפיכך הגבילו מאוד את הניידות של המשתמשים. המחוללים הראשונים ששווקו (ושמשווקים גם היום) נקראים מחוללי חמצן נייחים או מחוללי חמצן ביתיים.

עם זאת, יש לציין כי עדיין מדובר היה בפלא טכנולוגי של ממש שכן עד להמצאת מחוללי החמצן, החולים שסבלו ממחלות ריאה שונות בדגש על COPD, שנזקקו לאספקה של חמצן נקי, נאלצו לעשות שימוש במכלי חמצן כבדים שהיה צריך למלא מחדש או להחליף חדשות לבקרים. בעקבות שורה של פיתוחים טכנולוגיים באו לעולם בשלב מאוחר יותר מחוללי החמצן הניידים, שהיוו פריצת דרך של ממש בדיוק כמו אבותיהם, מחוללי החמצן הנייחים.

המחוללים הניידים יצאו לשוק רק לפני קצת יותר מעשור, בשנת 2003 ונכון לכתיבת שורות אלו ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של דגמי מחוללים ניידים המוצעים לרכישה בשוק.

מה הם ההבדלים בין מחולל חמצן נייד למחולל חמצן נייח?

ההבדל המרכזי בין מחולל חמצן נייד למחולל חמצן נייח בא לידי ביטוי במשקל של המכשיר. באופן כללי מחוללי החמצן הניידים הם מכשירים קומפקטיים מאוד שמשקלם נע בין כמה מאות גרמים למספר קילוגרמים לכל היותר. עובדה זו מאפשרת למשתמשים לשאת אותם על גופם ולהתנייד ללא קושי. בנוסף לכך, אופן הפעולה של המחולל הנייד מעט שונה מאופן הפעולה של המחולל הנייח.

בניגוד למחולל החמצן הנייח המזרים חמצן נקי ללא הפסקה, מחולל החמצן הנייד נכנס לפעולה רק כאשר החולה מבצע את פעולת השאיפה. אי לכך, במידה והחולה לא מסוגל לשאוף באופן עצמאי, הרי שאין באפשרותו לעשות שימוש במחולל חמצן נייד. על ידי הפסקת הפעולה של הזרמת החמצן בכל פעם שהחולה נושף, המכשיר מצליח לחסוך אנרגיה רבה והודות לכך תצרוכת החשמל שלו נמוכה יותר.

חשוב מאוד להבין כי מחולל חמצן נייד הוא מוצר משלים בלבד וכי אין באפשרותו להוות תחליף מלא למחוללי החמצן הנייחים או לבלוני החמצן, קחו זאת לתשומת לבכם. עוד יש לציין כי ישנם הבדלים משמעותיים לא רק בין המחולל הנייח למחולל הנייד, אלא גם בין הסוגים השונים של המחוללים הניידים. בין היתר ההבדלים באים לידי ביטוי במידת הרעש שהמחולל מייצר במהלך הפעולה שלו, בנפח החמצן לדקה, בעלות המחולל, במשקל המחולל ועוד.

חשיבות ההתאמה בין המחולל לצרכי המטופל

על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר וליהנות מהסגולות המיוחדות של המחולל הנייד, ישנה חשיבות עליונה לדאוג להתאמה המושלמת בין הצרכים של המטופל לבין היכולות של המחולל. רבים לא מודעים לכך, אבל ישנן חברות מסוימות הפועלות בישראל, המציעות שירות מיוחד של השכרת מחוללי חמצן ניידים. הודות לכך, החולה יכול להתנסות ללא התחייבות בשימוש במחוללים השונים לפני הרכישה ולאחר ההתנסות במכשירים השונים לקבל החלטה מושכלת על סמך ניסיונו.

רכישה של מחולל חמצן נייד מחויבת במרשם רופא וההמלצה היא שהרופא שמספק את המרשם יעשה כפי יכולתו על מנת לסייע למטופל לרכוש את המחולל המתאים ביותר עבורו באופן אישי. הבחירה במחולל משתנה בהתאם למסגרת התקציב של המטופל, כמות הליטרים ששואף המטופל מדי דקה, סוג הצרכים של המטופל מבחינת ניידות, מידת יכולתו של המטופל לשאת את המכשיר ועוד.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!