לחץ בחזה ואסטמה

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

לחץ בחזה אצל חולים באסטמהלחץ, כובד או כאב בחזה הוא אחד התסמינים של התקף אסטמה. עם זאת, מדובר בתסמין שאינו ספציפי, שיכול להתאים למספר מצבים רפואיים או לנבוע כתוצאה ממספר מחלות שונות. אי לכך, בדיוק כפי שאי אפשר לקבוע בוודאות שכל ילד שסובל מחום גבוה בהכרח נדבק בנגיף השפעת, כך גם לא ניתן לקבוע מעבר לכל צל של ספק שילד שסובל מתחושת לחץ בחזה, בהכרח סובל מאסטמה.

אילו מצבים נוספים יכולים לגרום לתחושת לחץ בחזה?

בבית החזה האנושי ניתן למצוא איברים רבים ולא מעט כלי דם ועצבים. אי לכך, ישנו מגוון רחב ביותר של מצבים אפשריים שיכולים לגרום להתפתחות של לחץ בחזה, שאינם בהכרח קשורים לאסטמה. בין היתר מדובר בבעיות שקשורות למעבר של תוכן קיבתי לוושט, שלבקת חוגרת, דלקת של קרומי הלב או שריר הלב ועוד.

לצד האסטמה חשוב להזכיר מחלות נוספות שפוגעות במערכת הנשימה, שיכולות לגרום להתפתחות של תחושת לחץ בחזה כמו לדוגמה יתר לחץ ריאתי, דלקת של קרום הריאה, ברונכיטיס, דלקת ריאות ועוד.

באילו מקרים מופיעה תחושת הלחץ בחזה בקרב הסובלים מאסטמה?

מאחר ומדובר בשורה כה ארוכה של מחלות ומצבים רפואיים היכולים לגרום להתפתחות של תחושת לחץ בחזה, הרי שעל מנת לקשר בין התחושה לבין הגורם, יש לחפש רמזים נוספים. כך למשך חשוב לדעת כי בעוד שבמחלות אחרות התחושה מופיעה באופן כרוני, בזמן מאמץ גופני או עם כל נשימה, הרי שבקרב הלוקים באסטמה, תחושת הלחץ בחזה מופיעה בדרך כלל רק במהלך ההתקף או סמוך מאוד להתקף האסטמה. בין התקף להתקף החולים לא אמורים לסבול מתסמינים שונים בחזה וזאת בניגוד כפי שציינו, לסובלים ממגוון מחלות אחרות.

כיצד מאבחנים את המקור ללחץ בחזה?

השלב הראשון של תהליך האבחון שמטרתו להתחקות אחרי המקור ללחץ בחזה כולל סדרה של שאלות ששואל הרופא את המטופל. בין היתר במהלך שלב זה ינסה הרופא ללמוד על ההיסטוריה הרפואית של המטופל, על מחלות רקע מהן הוא סובל, על מקרים נוספים שקרו במשפחה, שיש בהם כדי לשפוך אור על הבעיה וכמובן שגם יתשאל את המטופל בנוגע ליתר התסמינים מהם הוא סובל. כבר בשלב ראשוני זה ניתן לדלות מהמטופל מספיק מידע בשביל להמשיך לשלבים הבאים.

בשלב הבא תיערך למטופל בדיקה גופנית ולאחר מכן יופנה המטופל לביצוע הבדיקות הרלוונטיות, בהתאם לממצאים שהתקבלו עד כה. בדיקות המשך לבירור של לחץ בחזה יכולות להיות למשל צילום חזה (לשלילת דלקת ריאות, שבר בצלעות ועוד), בדיקה של שיעור החמצן בדם, בדיקת אק"ג ועוד. אם עולה החשד לכך שהנבדק סובל מכאבים בחזה על רקע מחלת האסטמה, רוב הסיכויים שיקבל הפניה לבדיקת תפקודי ריאה ובדיקת תגר מטכולין.

תסמינים נלווים ללחץ בחזה

התסמינים הנלווים לתחושת הלחץ בחזה, המופיעים במקרה שבו הלחץ מהווה עדות למחלת האסטמה בדרך כלל מופיעים גם כן רק במהלך ההתקף, כשבין היתר מדובר בצפצופים הנשמעים בזמן הנשימה, הרגשת מחנק, שיעול, מחסור באוויר, שימוש בשרירי עזר לצורך נשימה, קושי לדבר מפאת המחסור באוויר ועוד. בדרך כלל ככל שההתקף נמשך זמן רב יותר, כך הלחץ בחזה יהיה משמעותי וחמור יותר.

תסמינים נוספים שיש בהם כדי לקשר בין תחושת הלחץ בחזה לבין מחלת האסטמה הם אותם תסמינים שבדרך כלל מופיעים זמן מה לפני ההתקף האסתמטי. תסמינים אלו למעשה מבשרים את בוא ההתקף כשבין היתר מדובר בתחושת פחד לא מוסברת, חוסר נוחות בין השכמות או עקצוצים באזור הסנטר.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!