זיהומים נגיפיים נשימתיים במחלת האסטמה

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

זיהומים נגיפיים נשימתיים במחלת האסטמהזיהומים בדרכי הנשימה הם הגורמים השכיחים ביותר לצפצופי נשימה והתלקחויות אסטמה. בנוסף, צפצופי נשימה עם מחלות ויראליות קשורים בסיכון מוגבר לפיתוח אסטמה בילדות.

אדם החולה באסטמה יסבול תמיד מהתסמינים, אך התקפי אסטמה או החמרת התסמינים מתרחשים רק במצב בו משהו מגרה את הריאות. התסמינים כוללים קשיי נשימה, לחץ בחזה ושיעול לילי או מוקדם בבוקר.

במחלת אסטמה, כל זיהום בדרכי הנשימה העליונות, כגון הצטננות או שפעת, משפיעים על הריאות, וגורמים להיווצרות דלקת דרכי הנשימה. יש לנקוט בצעדים לשמירת הבריאות ומודעות לכל תסמיני האסטמה, אפילו הקלים, על מנת להימנע מהתקף אסטמה רציני.

תהליך התפתחות אסטמה

ניסיונות קודמים של מדענים לקביעת הסיבות של התקפי אסטמה כללו טיפולים לטיהור החולים מווירוסים. המדענים הראו שאיכות האוויר או גורמים סביבתיים אחרים עלולים להחמיר את תסמיני המחלה.

תסמיני הצטננות בקרב חולי אסטמה מנבאים את השכיחות של התקפי אסטמה, והבנת השפעת הווירוסים של התקררות מסייעת לשיפור הבנת האופן בו הצטננות משפיעה על תסמיני אסטמה, כך שחולי אסטמה, הנמצאים בסיכון גבוה יותר להחמרת התסמינים, יוכלו לנקוט בצעדים מחמירים יותר להתגוננות.

זיהומים נגיפיים בדרכי הנשימה מקדמים צפצופי נשימה חוזרים הגורמים לוירוסים והתפתחות אסטמה. תסמינים נשימתיים הם הגורם הסביר ביותר לזיהומים נגיפיים ולנזק הנגרם על ידי וירוסים ומשפיע על דרכי האוויר, כשלאחר מכן נוצרת דלקת בדרכי הנשימה אצל חולה אסטמה.

תגובות חיסוניות מופעלות באמצעות זיהומים נגיפיים בדרכי הנשימה כולל דלקת אלרגית, קידום ייצור ציטוקינים, והגברת התגובה הפארא סימפתטית. תגובות מעודדות דלקת אלו משפיעות על התגובות של התפתחות זיהומי חיידקים אחרים, אלרגנים, מתח ומזהמים.

תסמיני דלקת

יש להתייעץ עם הרופא עם הופעת אחת מהתופעות המזהירות מפני זיהום המעורר אסטמה, כמו גם בכל מקרה של תסמינים מדאיגים אחרים של התקף אסטמה. תסמינים המעידים על זיהום באסטמה כוללים:

  • קוצר נשימה מוגבר, קשיי נשימה או צפצופי נשימה.
  • שיעול המלווה בכמויות מוגברות של ליחה.
  • הפרשת ריר בעל גוון חריג.
  • חום גבוה או צמרמורות.
  • עייפות או חולשה מוגברת.
  • כאבי גרון, גרודים בגרון או כאבים במהלך בליעה.
  • לחץ או ניקוז בסינוסים, גודש באף או כאבי ראש.

הימנעות מזיהומים המפעילים אסטמה

יש לנקוט בצעדים להימנע מזיהומים נגיפיים המעוררים תסמיני אסטמה או מנגיפים המחמירים את המחלה:

היגיינה טובה מפחיתה זיהומים נגיפיים – מניעת התפשטות הזיהום מבוצעת באמצעות רחיצת ידיים קבועה עם סבון ומים חמים.

קבלת חיסון שנתי נגד שפעת – בנוסף לחיסון, יש להתייעץ עם הרופא בנוגע לקבלת חיסון נגד דלקת ריאות, שהיא גורם שכיח להיווצרות חיידקים בתסמינים חמורים במיוחד במחלת אסטמה.

סינוסיטיס עם אסטמה הוא מצב רציני ביותר – יש להבחין בתסמיני דלקת בסינוסים ולדווח עליהם מיד למומחה אסטמה על מנת למנוע התקפים.

שימוש בציוד נקי – אין לשתף עם אחרים תרופות לאסטמה או מכשירים לטיפול באסטמה.

במצב של התפתחות סימני דלקת באסטמה, יש להתייעץ עם הרופא מיד לקבלת ייעוץ למניעת וטיפול בתסמינים.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!