טיפול בגלי רדיו לאסטמה

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

טיפול בגלי רדיו לאסטמהבשנת 2010 אישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) טיפול חדש עבור חולי אסטמה, הסובלים ממחלה חמורה במיוחד, שלא מגיבה היטב לטיפולים התרופתיים המקובלים. השיטה החדשה מבוססת על שימוש בגלי רדיו לצורך הפחתת המסה של השריר החלק בדרכי האוויר בסמפונות. הסמפונות מתפצלות מהקנה ודרכן עובר האוויר מקנה הנשימה לריאות ומהריאות לקנה בתהליך הנשימה.

במהלך התקף אסטמה, מתרחשת התכווצות של שריר חלק בדרכי הנשימה וכתוצאה מכך מעבר האוויר הננשף מהריאות הופך לקשה ומאתגר יותר. בהתאם לכך, רוב התרופות המסייעות לחולי האסטמה לנשום במהלך התקף, מבוססות על חומרים שגורמים להרפיה של שרירים חלקים באופן כללי או חומרים שמשפיעים באופן ממוקד על השרירים הממוקמים בדרכי הנשימה.

הייחודיות של הטיפול בגלי רדיו

המיוחד בטיפול המבוסס על גלי רדיו הוא שמדובר בטיפול שמשנה את המבנה של השרירים בדרכי הנשימה ולא בטיפול שמשנה את פעולת השרירים. רבים לא יודעים זאת, אבל לצד מאפיינים פתולוגיים שונים המשותפים לכל חולי האסטמה כמו למשל הסננה של תאי דם לבנים לשכבת המוקוזה בדרכי הנשימה, ניתן לראות גם שתאי השריר החלק הממוקמים מסביב לדרכי הנשימה עוברים תהליכים של היפרפלזיה והיפרטרופיה.

ככל הנראה, תופעה זו היא תוצאה של גירוי השריר על ידי גורמי גדילה שונים שמופרשים מתאי אפיתל או תאי דלקת. הטיפול באמצעות גלי רדיו מכוון ישירות לתופעה זו.

כיצד מתבצע הטיפול?

ההליך מבוצע בדומה לברונכוסקופיה, על ידי החדרה של סיב אופטי דקיק דרך אפו של המטופל לתוך נתיבי האוויר. באמצעות קטטר ייעודי הרופא משדר גלי רדיו באופן מבוקר ומחמם הלכה למעשה את רקמת השריר החלק שבדופן דרכי הנשימה עד לטמפרטורה של 65 מעלות צלזיוס. החימום המבוקר גורם להידלדלות של שכבת השריר, כשבמהלך הפעולה המטופל נמצא תחת טשטוש ולא חש אי נוחות או כאבים.

על מנת ליהנות ממלוא ההשפעה של הטיפול, יש לחזור על הפרוצדורה סך הכול כשלוש פעמים, כשבין טיפול לטיפול מקובל להמתין בממוצע שלושה שבועות. נכון להיום הטיפול מאושר אך ורק עבור חולים מעל גיל שמונה עשרה, בדגש על חולים שלא הגיבו לטיפולים התרופתיים.

יעילות הטיפול

במחקר המקיף ביותר שבחן את השפעת הטיפול, נמצא כי שנה אחת לאחר סיום הטיפול, 32 אחוז מהחולים נהנו מהפחתה משמעותית בהתקפים, כמות הביקורים בחדר מיון על רקע התקף ירדה ב- 84% וכמות הימים בהם נאלצו החולים להיעדר מעבודתם על רקע המחלה, פחתה ב-66%.

מדובר בנתונים מרשימים מאוד ובנוסף לכל זה יש לציין כי 79 אחוז מהמשתתפים במחקר דיווחו על שיפור משמעותי ביותר באיכות החיים שלהם בעקבות הטיפול. התוצאות המעודדות נשמרו לאורך זמן רב ולמעשה נותרו יציבות מאוד גם במעקב שנמשך חמש שנים.

מה הן תופעות הלוואי של הטיפול?

בדומה לכל טיפול רפואי, גם הטיפול החדש אינו חף מתופעות לוואי. תופעת הלוואי השכיחה ביותר באה לידי ביטוי בהחמרה של התסמינים במערכת הנשימה. תופעה זו בדרך כלל מתפתחת תוך יום אחד מקבלת הטיפול, אך בממוצע נעלמת תוך שבעה ימים. במקרים חריגים בלבד (פחות מ-5 אחוז מהמקרים) ההחמרה בתסמינים תחייב אשפוז בבית החולים.

הצלחות בטיפול באמצעות גלי רדיו בחולי אסטמה בישראל

הטיפול בוצע לראשונה בישראל בשלושה חולי אסטמה על ידי ד"ר אורן פרוכטר, רופא בכיר במכון ריאות בבילינסון ופרופסור קרמר מרדכי, מנהל המכון. לפי הרופאים הטיפולים עברו בהצלחה רבה ויש בהם כדי להעניק תקווה לחולים הרבים שסובלים ממחלה קשה, שלא מגיבה לטיפולים התרופתיים המקובלים.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!