אסתמה סמויה: כיצד לאבחן ולטפל?

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

אסתמה סמויה דומה בתכונותיה לאסתמה, אך היא נמצאת בדרגת סיכון גבוהה יותר כיוון שהמטופל אינו מודע לקיומה. לא פשוט לאתר אסתמה סמויה ולכן רצוי לבחור בקפידה את המקום בו אתם מקבלים את הטיפול. ריכזנו עבורכם את כל המידע הנדרש בנוגע לאסתמה סמויה, מאפיינים, דרכי טיפול והשלכות רפואיות.

 

מהי אסתמה סמויה?

אסתמה שקטה הוא מונח שנוי במחלוקת. אחד המאפיינים של אסתמה הוא רעש בעת התקף, ואילו בהתקף של אסתמה שקטה לרוב לא יופיעו שיעולים או כל רעש אחר, התסמינים יהיו שקטים ויכללו קוצר נשימה ולחץ בחזה. על אף שאלו התסמינים, תסמינים אלו יכולים להעיד גם על מחלות אחרות ולכן נדרש להגיע לאבחון אסתמה סמויה כדי לאבחן האם מדובר על אסתמה או דבר אחר. קשה לזהות אסתמה סמויה, אך יש תסמינים נוספים אשר יכולים לסייע לרופא ולמטופל לזהות שמדובר באסתמה:

  • עייפות – אסתמה סמויה מאופיינת עם עייפות במהלך היום, גם לאחר שינה טובה.
  • נשימה – האופן בו אתם נושמים יכולים להעיד על אסתמה סמויה, כאשר הנשימה היא רדודה ולא יציבה ייתכן ומדובר על אסתמה סמויה.
  • זיהומים – זיהומים חוזרים בדרכי הנשימה, אלרגיה חוזרת, הצטננות ותסמינים דומים יכולים להעיד על אסתמה סמויה.
  • פיהוק תכוף ונדודי שינה – פיהוק תכוף יכול להעיד על אסתמה סמויה, נדודי שינה וקשיי הירדמות בלילה עקב קוצר נשימה או גורמים אחרים מעיד על אסתמה סמויה.

כל אלו תסמינים המעידים על סבירות לאסתמה סמויה שקיימת בכם. ובכל זאת, תסמינים אלו יכולים להיקשר לבעיה רפואית אחרת ואין לחרוץ גורלות טרם בדיקה מעמיקה. אלו הם תופעות לוואי של אסתמה שאינה מטופלת כראוי. לכן חשוב למצוא רופאים מומלצים בתחום לצורך איתור המחלה הכרונית.

 

איך מטפלים באסתמה?

הטיפול נעשה לאחר אבחון של רופא מומחה בתחום. כדי לאבחן האם מדובר על אסתמה יש לתשאל את המטופל על אירועים חוזרים של קוצר נשימה, האם קיימים רעשים במהלך קוצר נשימה, בדיקת תפקודי ריאות יכול לתרום לאבחון. אסתמה היא מחלה כרונית שבאה בגלים, לעיתים היא יכולה להיות שקטה ולא נבחין בה בכלל ואילו בזמנים אחרים היא עשויה להתפרץ ואף להגיע למצב מסכן חיים. ברגע בו אסתמה פוגעת באורח החיים של המטופל חייב לתת מענה הולם. אסתמה יכולה להופיע בקרב ילדים, בוגרים וקשישים, היא מחמירה בזמן מאמץ (אפילו מאמץ קל), במקרים חמורים משאף אינו יתרום לפתרון המחלה.

 

  1. טיפול תרופתי – אסתמה סמויה יכולה להיות מאובחנת באופן קל עד קשה, כאשר המצב הוא קל ניתן להיעזר בנטילת תרופות כמו ונטולין, אלו הן תרופות שמקלות על הסימפטומים. תרופות אלו פועלות על הרפיית השריר בדרכי הנשימה.
  2. טיפול מניעתי – טיפול מניעתי כולל דרכי מניעה להופעת הסימפטומים, כמו תרופות באופן קבוע ולא רק בזמן התקף, משאפים ועוד. המינון הוא לרוב יהיה פעמיים ביום (בשונה מטיפול תרופתי שהוא רק בזמן ההתקף). הטיפול מתאים למי שחווה נדודי שינה עקב אסתמה סמויה, הסימפטומים מופיעים למעלה מפעמיים בשבוע.
  3. טיפול טבעי – אסתמה סמויה יכולה להיות תוצאה של תזונה לקויה ואורח חיים לא בריא. שמירה על משקל גוף תקין, הימנעות ממזונות עתירי שומן, פרוביוטיקה, פירות וירקות, דגנים ועוד יכולים לסייע לכם להפחתת הסימפטומים. כמו כן, שילוב של פעילות גופנית מתונה יכולה לסייע לכם להקל על סימפטומים. קיימים גם טיפולים משלימים המתבססים על הפחתת סטרס, הומאופתיה, נטורופתיה, דיקור סיני וטיפולים אלטרנטיביים אחרים שיסייעו לכם להתמודדות עם אסתמה סמויה. חיפוש מעמיק אחרי רופאים מומלצים בתחום מסייע לכם באבחון המחלה ומציאת הטיפול המתאים למצב המטופל.

 

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!