אסטמה בילדים ופעילות גופנית

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

אסטמה בילדים ופעילות גופניתבעבר ההנחיה הבריאותית לילדים הסובלים מאסטמה הייתה להימנע מפעילות גופנית או לבצע פעילות קלה.

היום המקרה שונה. פעילות ומשחקי ספורט מסייעים לילדים עם אסטמה לשמור על כושר, משקל בריא, הנאה, והם מחזקים אף את שרירי הנשימה שלהם ומסייעים לריאות לתפקד טוב יותר.

מסיבות אלו, הרופא ימליץ על פעילות גופנית כחלק מתכנית טיפול באסטמה של הילד. אם קיימות ספקות בנושא זה, האקדמיה האמריקנית לאלרגיה, אסטמה ואימנולוגיה מדווחת כי אסטמה משפיעה על למעלה מעשרים אחוזים מספורטאי עילית.

המשחק מתחיל!

ילדים הסובלים מאסטמה צריכים לדעת שני דברים חשובים לגבי פעילות גופנית: האסטמה חייבת להיות בשליטה, כך שניתן יהיה לעסוק בספורט כראוי; וכשהאסטמה נשלטת היטב, הם יכולים, וצריכים, להיות פעילים ולשחק במשחקים ספורטיביים בדיוק כמו כל ילד אחר.

כמובן שקיימים ענפי פעילות גופנית הנחשבים כעט בעייתיים יותר לילדים עם אסטמה. שחייה, רכיבה מתונה על אופניים והליכה, נוטים פחות לעורר התלקחויות אסטמה, כמו גם פעילויות ספורט הדורשות פעילות מאומצת אך קצרה כגון כדורגל, כדורסל, התעמלות ומשחקי שטח קצרים.

פעילות גופנית הקשורה לסיבולת, כגון ריצה ורכיבה על אופניים למרחקים ארוכים, כדורגל וכדורסל, הדורשים הארכת תפוקת אנרגיה, עשויים להיות מאתגרים יותר, אך אין פירוש הדבר שילדים אינם יכולים לבצע פעילויות אלו אם הם באמת נהנים מהן. למעשה, ספורטאים רבים עם אסטמה מצאו שעם הכשרה מתאימה ותרופות, הם יכולים לבצע כל פעילות ספורטיבית בה הם בוחרים.

להישאר במשחק

כדי לשמור את האסטמה תחת שליטה, חשוב שהילדים ייקחו את התרופות שלהם כפי שנקבע. דילוג על תרופות, לטווח הארוך, עלול לגרום להחמרת התסמינים, ושכחה לקחת תרופות מרשם טרם מפעילות גופנית עלולה להוביל להתלקחות חמורה ואף צורך בטיפול רפואי דחוף.

הילד מתבקש לשאת ערכת רפואה מהירה קלה בכל עת, אפילו במהלך האימונים, למקרה של התלקחות. יש לשאול את הרופא לגבי הרפואה הטובה ביותר לילד ולוודא שהוא לומד את השיטה הנכונה לשימוש במשאף. מומלץ אף להבין מהם הגירויים, ובהתאם להם להקפיד על הצעדים הבאים:

  • לא לבצע אימונים חיצוניים בזמנים בהם קיימת ספירת אבקה או עובש גבוהות.
  • לבצע תרגילי חימום קצרים לפני האימון העיקרי.
  • ללבוש צעיף או מסכת פנים במהלך אימונים בחוץ בחורף.
  • לנשום דרך הא במקום דרך הפה במהלך פעילות גופנית.
  • להקפיד תמיד שהגוף ישמור על חום ולהישמר מפני התקררות.

המלצות אלו צריכות להיכלל בתכנית בקרת האסטמה אותה מרכיבים ההורים ורופא הילדים. בנוסף, יש לוודא שהמאמן מודע לאסטמה של הילד ולתכנית הטיפול שלו.

אם הילד עדיין חווה תסמינים למרות הטיפול, יש להפסיק את הפעילות הגופנית. אסטמה עלולה להיות מסכנת חיים אם מבצעים פעילות גופנית למרות התסמינים. עם השגת השליטה על התסמינים, הילד יכול לשוב לפעילות. החשוב מכל, הילד והמאמן צריכים להבין מתי הילד זקוק להפסקה מהפעילות כך שניתן יהיה לשלוט על ההתלקחויות לפני שהן הופכות למצב חירום.

האופן בו פעילות גופנית גורמת לתסמיני אסטמה

תסמיני אסטמה נגרמים כתוצאה מהיצרות הסימפונות הקטנות בריאה. היצרות זו נגרמת כתוצאה מדלקת ונפיחות בצינורות אלו, באמצעות התכווצות שרירים בדופן הסימפונות. לא ידוע מדוע פעילות גופנית גורמם להיצרות דרכי הנשימה.

באופן כללי, אסטמה הנגרמת ממאמץ מתרחשת במיוחד בפעילות אירובית באוויר קריר ויבש. יחד עם זאת, קיימים יוצאים מהכלל, כולל פעילות גופנית באוויר חם ולח עם שפע מזהמים או בשחייה בחלל שאינו מאוורר היטב ומכיל אדי כלור חזקים.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!