אלרגיה לחתולים אצל חולי אסטמה

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

אלרגיה לחתולים ואסטמהאלרגיה לחתולים נפוצה במיוחד בקרב אנשים הסובלים מאלרגיות או מאסטמה. אלרגיה זו מתבטאת בתדירות כפולה מהאלרגיות לכלבים, והתסמינים בקרב חולי אסטמה מתבטאים בדרך כלל בעוצמה גדולה יותר.

מה גורם לאלרגיה לחתולים?

עבודת תאי המערכת החיסונית היא לאתר חומרים זרים דוגמת וירוסים וחיידקים, ולהיפטר מהם. בדרך כלל, שומרת תגובה זו על הגוף מפני מחלות מסוכנות. אנשים עם אלרגיה לחתולים סובלים ממערכת חיסונית רגישה ביותר אשר מגיבה לחלבונים מזיקים המצויים בקשקשי חיות מחמד (עור מת שנושר), רוק או שתן. חלבונים אלו נקראים אלרגנים.

חתולים מפרישים נוזלים ומשילים קשקשים המכילים אלרגנים. אלו נאספים על הפרווה ומשטחי גוף אחרים שלהם. האלרגנים קיימים בסביבת הבית במשך זמן רב, ולעיתים במשך מספר חודשים. הם נראים דביקים ונצמדים לקירות, לבגדים ולמשטחים אחרים.

פרוות חיות המחמד אינה אלרגן בפני עצמו, אם כי היא אוספת קשקשים, כולל מצבור אלרגנים אחרים דוגמת אבק ואבקת פרחים. אלרגנים של חתולים נמצאים בכל מקום. הקשקשים עוברים מהחתולים אל הבגדים ומשטחי הבית, וחודרים באמצעות ליטוף וטיפוח או שהם נישאים באוויר ומתיישבים בו. כאשר נושרים האלרגנים, הם עלולים להישאר תלויים באוויר למשך פרקי זמן ארוכים.

מהם התסמינים?

תגובות לאלרגנים של חתולים מתבטאות בקרומי העיניים והאף וכוללים נפיחות וגרוד. האף סתום והעיניים מודלקות. שריטת החתול או ליקוק שלו עלולים לגרום לאזור העור להיות אדום.

אם רמות האלרגן הן נמוכות או רגישות, התסמינים עשויים שלא להופיע עד לאחר מספר ימים מהמגע עם החתול. החלקיקים הנישאים באוויר הם קטנים דיים על מנת לחדור אל הריאות. בעת שאיפתם, האלרגנים משתלבים עם נוגדנים, והדבר עלול לגרום לבעיות נשימה חמורות כגון שיעול, צפצופי נשימה וקוצר נשימה בקרב אנשים רגישים מאוד.

ההתקפים נמשכים בין רבע שעה לחצי שעה, ולעיתים, אנשים רגישים מאוד סובלים אף מפריחה אינטנסיבית על הפנים, הצוואר והחזה העליון. אנשים הסובלים מאסטמה יכולים לחוות התקף אסטמה כאשר הם נוגעים בחתול או נמצאים לידו. אלרגיה לחתולים עלולה אף להוביל לאסטמה כרונית.

כיצד מאובחנת אלרגיה לחתולים?

אם קיים חשד לאלרגיה לחתולים, הרופא עשוי לאבחן אותה באמצעות בדיקת ההיסטוריה הרפואית ובדיקת דם של המטופל. אנשים מסוימים כה מחוברים לחתול שלהם, עד כי הם מכחישים כי התסמינים נגרמו בגללו.

במקרים אלו, יש להרחיק את החתול מסביבת המטופל על מנת לבדוק אם התסמינים נעלמים, אך אין די בצעד זה, היות והאלרגנים עדיין נמצאים באזור ועלולים לגרום לתסמינים חדשים גם לאחר ההרחקה.

על מנת לאבחן אסטמה הנגרמת מאלרגיה לחתולים, יש לבצע בסבלנות את פעולות האבחון הבאות:

  • בדיקת תסמיני אסטמה בעת חשיפה לאלרגנים של חתולים.
  • בדיקת עור או בדיקת דם לאבחון אלרגיה לחתולים, על מנת לאשר את האבחנה. הרופא בוחן מה קורה כאשר מחזירים את החתול לסביבת המטופל מספר פעמים.

מהו הטיפול הטוב ביותר?

הטיפול הטוב ביותר יהיה הימנעות ממגע עם חתולים או קשקשיהם. יש להחזיק את החתול מחוץ לבית ולהימנע מביקור אנשים עם חיות מחמד. הימנעות מחתולים עשויה להעניק הקלה מספקת ללא טיפול תרופתי.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!