אחוזי נכות לחולים באסטמה

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

אחוזי נכות אצל חולי אסטמהאסטמה היא אחת מהמחלות הנפוצות ביותר הפוגעות בדרכי הנשימה. המחלה, שגורמת להצרה משמעותית של דרכי הנשימה והסמפונות, יכולה לפגוע במבוגרים ובילדים כאחד.

ישנם סימנים המצביעים על המחלה כבעלת אופי גנטי אולם יחד עם זאת, גם גורמים סביבתיים נחשבים כבעלי השפעה מהותית הן על אנשים הסובלים מהמחלה מגיל צעיר והן בהופעתה אצל אנשים בוגרים שלא סבלו ממנה בעבר.

אנשים הסובלים מהמחלה מדווחים על מגוון רחב של תופעות שיכולות להופיע מזמן לזמן בהתקפים, או באופן כרוני ומתמשך. בין הבעיות ישנם צפצופים בנשימה, הופעת ליחה בכמות גדולה, קושי לנשום גם ללא מאמץ מיוחד, הזעה מוגברת ועוד.

פעמים רבות, הופעת המחלה מלווה בהתפתחות דלקת חריפה בדרכי הנשימה, כאשר לעיתים המצב הופך לכרוני ואפילו מסכן חיים. עם זאת גם כאשר אין מדובר במצב מסוכן כל כך, עשויה להתרחש פגיעה משמעותית ביכולת התפקוד של הסובל ממנה. אי לכך, זכאים חלק מחולי האסטמה להכרה בהם כנכים, כאשר אחוזי הנכות נקבעים בהתאם לחומרת התסמינים.

אחוזי נכות ותסמינים

בשל העובדה שחולי אסטמה שונים נבדלים אלה מאלה במצבם בצורה משמעותית, חלק מהם יכולים לקבל הכרה כנכים בעוד שחלק אחר אינם מקבלים הכרה שכזאת.

קביעת אחוזי הנכות הינה תוצאה של סוג התסמינים ותדירות הופעתם, כאשר משמעות מיוחדת ישנה למקרים שבהם מדובר על הופעת המחלה כתוצאה ישירה ממשלוח היד של החולה. במקרים מסוימים מקבלים החולים הכרה שמצבם נובע ממחלת מקצוע, ומכאן מגיעות להם זכויות בהתאם.

באופן כללי, בקביעת אחוזי הנכות (אותם קובע המוסד לביטוח לאומי) תהיה התייחסות לגורמים הבאים:

  • האם החולה סובל מהתקפים משמעותיים או שהללו נדירים וחולפים במהירות וללא השפעה ניכרת על חיי היום יום.
  • האם החולה סובל ממצבים תדירים של התקצרות הנשימה לאחר ביצוע של מאמץ גופני בינוני.
  • האם החולה סובל מהתקפי קצרת בתדירות גבוהה, גם לאחר מאמץ קל או אף ללא מאמץ כלל.

קבלת אחוזי נכות

על מנת לקבל הכרה כנכה, מה שמקנה במקרים מסוימים זכאות לקבלת הטבות שונות וקצבאות, על החולה לפנות למוסד לביטוח לאומי. במידה ומדובר במחלת מקצוע יש לציין זאת.

הפנייה לביטוח לאומי כוללת הגשת תביעה על גבי טפסים ייעודיים, מסירת דוחות רפואיים והשתתפות בתחקיר של וועדה רפואית. תפקיד הוועדה הרפואית הוא לקבוע האם מצבו של החולה מתאים להגדרות ולרשימת הליקויים. במידה ואכן זהו המצב – יקבל החולה אישור על אחוזי הנכות שנקבעו לו.

קביעת אחוזי הנכות

אחוזי הנכות יכולים לנוע מאפס למאה, בהתאם למצבו של החולה:

  • במצבים הקלים ביותר החולה עשוי שלא להיות מוכר כלל כנכה.
  • במצבים אחרים, כגון התקפים קלים יחסית, עשויה הוועדה לקבוע נכות של עד 20 אחוזים.
  • במידה ומדובר על התקפי אסטמה קשים, המלווים בקשיי נשימה מהותיים יותר, עשויה הוועדה לקבוע עד 40 אחוזי נכות.
  • במקרים קשים במיוחד, עשוי החולה לקבל הכרה באחוזי נכות משמעותיים יותר, אפילו עד ל-100 אחוזי נכות, הכל בהתאם ליכולת התפקודית שלו. יש לציין שהמוסד לביטוח לאומי מאפשר הכרה בסוגים שונים של ליקויים כך שמי שסובל מאסטמה וגם ממחלות או הפרעות תפקודיות נוספות יוכר כנכה בהתאם.

הטבות לחולי אסטמה

לפני סיום נספר שחולים שקיבלו מעמד של נכים יכולים לקבל הטבות שונות הן מהמדינה והן מגופים נוספים. בין ההטבות הנפוצות ניתן למצוא:

  • קצבת נכות כללית – שמשולמת מאת המוסד לביטוח לאומי מידי חודש, כל עוד אין שיפור במצבו של החולה.
  • תשלום של דמי פגיעה – במידה ומדובר באסטמה שהינה חלק ממחלת מקצוע, מצב נפוץ אצל עובדים שנחשפו לחומרים מסוכנים.
  • גמלת ילד נכה – משולמת להורים שילדם סובל מאסטמה בדרגה חמורה.
  • הנחות בארנונה על פי מבחן הכנסה ומצב אישי ועוד.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!