תפקוד מיני בקרב חולי אסטמה

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

בעיות בתפקוד המיני אצל חולי אסטמהמיניות היא נדבך חשוב של יחסים בריאים והיא מהווה רווחה כללית עבור אנשים רבים. אך מה קורה כאשר התפקוד המיני מחמיר את תסמיני האסטמה?

בכל התייעצות עם הרופא, שואל הרופא שאלות על מנת להעריך את ההתמודדות והטיפול בתסמיני המחלה. יחד עם זאת, רופאים נמנעים בדרך כלל מלשאול את החולים אם תסמיני האסטמה משפיעים על חיי המין שלהם.

הפרעות בתפקוד המיני מובילות לדימוי עצמי נמוך גם בדרך בה תופס חולה האסטמה את עצמו, וגם במערכת היחסים הזוגית. החולה מתקשה לשוחח על הנושא לא רק עם הרופא, אלא אף עם בן או בת הזוג.

כתוצאה מכך, נוצר ריחוק אשר משבש את שביעות הרצון ממערכת היחסים כולה ועלול לגרום לדיכאון שרק יחמיר את המצב וישבש יותר את התפקוד המיני. בהמשך, וללא טיפול נאות, תחמיר הבעיה עם הזמן. השפעת האסטמה על המיניות והתפקוד המיני מתבטאת בחלק גדול מהמקרים בשילוב של בעיה רגשית ופיסית.

באילו דרכים משפיעה האסטמה על חיי המין?

אסטמה עלולה להשפיע באופן משמעותי על התפקוד המיני ולשבש את איכות החיים של החולים, במספר דרכים:

אסטמה וריגוש מיני – במצב זה מקבלים החולים התקפי אסטמה אותם אין לייחס לשום פעילות אחרת מלבד ריגוש מיני. רבים מהחולים ובני זוגם חולקים חרדה וחשש משמעותיים מהתקפים אלו. חולי אסטמה מסוימים עלולים לחוות תסמינים בתחילת מגע אינטימי, אשר מונע את השלמתו, בעוד שאחרים עלולים לחוות תסמיני אסטמה כארבע עד שש שעות לאחר קיום יחסי מין. צורה זו של אסטמה וקיום יחסי מין עשויה להיות מטופלת באמצעות נטילת תרופות טרם קיום יחסי המין, או שהיא עלולה להוות סימן לכך שהאסטמה אינה מטופלת ויש להגביר את הטיפול.

אלרגיה לזרע – תופעה זו נפוצה ביותר בקרב נשים חולות אסטמה, אשר מפתחות תגובת רגישות יתר לזרע של בני זוגן.

אסטמה וקונדום – במצב זה, החולים מפתחים תסמינים הקשורים לאלרגיה ללטקס בעת השימוש בקונדום.

מגע מיני ראשון – אנשים החווים יחסי מין לראשונה, עלולים לעורר התקף אסטמה או להחמיר אסטמה קיימת, היות ומגע מיני כרוך לעיתים בחוויה רגשית אינטנסיבית. יחסי מין עלולים להוביל לייצור משמעותי של גירויים אשר מפעילים את תגובת המערכת החיסונית באמצעות ייצור תאי מאסט ובזופילים.

כיצד מתמודדים עם מצב בו האסטמה משבשת את התפקוד המיני?

יתכן שהחולה יתקשה להתייעץ עם הרופא אודות מצב של תפקוד מיני לקוי, אך אין סיבה ממשית לחשש זה, שכן הרופא עשוי לסייע לו להתמודד ביעילות עם המצב. על החולה להבין כי במצב של אסטמה יש להתייחס לתפקוד מיני כאל כל גירוי אחר, לבד מהצורך להימנע ממנו. ניתן לזהות ולטפל בתסמיני אסטמה הקשורים למיניות כמו בכל תסמין אחר אשר מגרה את ההתקפים.

הטיפול המומלץ זהה לטיפול הכללי באסטמה. אם התסמינים אינם מטופלים היטב, יתכן שיהיה צורך בשינוי התרופות או מתן תרופות נוספות. לבד מטיפול תרופתי, מומלץ לנסות טכניקות הרפיה, נשימה והרגעות לפני קיום יחסי מין, על מנת למנוע את הופעת התסמינים. מידע נוסף על טיפול בבעיות בתפקוד המיני באתר feeling.co.il

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!