תרופות חדשות שאושרו בסל הבריאות 2014 לאסטמה של העור

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

תרופות חדשות שאושרו בסל הבריאות 2014 לאסטמה של העוראסטמה של העור היא מחלה נפוצה מאוד באוכלוסייה, כאשר הפלח העיקרי של הסובלים מהמחלה הם ילדים – המחלה שכיחה בעיקר בגילאים הצעירים.

שמה המדעי רפואי של המחלה הוא "דרמטיטיס אטופית" (Atopic Dermatitis), והיא זכתה לשם "אסטמה של העור" בגלל מנגנונים אימונולוגיים הדומים בשתי המחלות. לעיתים קרובות ילדים החולים באסטמה סובלים גם מדרמטיטיס אטופית, ולהיפך.

טיפול תרופתי באסטמה של העור

הטיפול הראשוני בדרמטיטיס אטופית כולל הימנעות מגורמים המביאים להחמרה בתסמינים, שימוש במשחות המוסיפות לחות לעור, וניסיון למעט בהרטבת הוער שלא לצורך. שיטות ראשוניות אלו יכולות להועיל לילדים רבים, אך במקרים רבים הן אינם מספקות.

מכיוון שלפעילות מוגברת ובלתי תקינה של מערכת החיסון יש תפקיד חשוב בהתפתחותה של המחלה, הרי שגם הטיפול במחלה מבוסס, לפחות בחלקו, על דיכוי מערכת החיסון. דיכוי מקומי כזה הוא הטיפול היעיל ביותר בדרמטיטיס אטופית. התרופות היעילות ביותר הידועות היום לדיכוי של מערכת החיסון הן סטרואידים. סטרואידים יכולים להינתן כטיפול פומי או במשחות.

תרופות חדשות המדכאות את המערכת החיסונית

מלבד סטרואידים, פותחו בשנים האחרונות מספר תרופות הפעולות גם הן כנגד המערכת החיסונית. בניגוד לסטרואידים, שלהם תופעות לוואי רבות, תרופות אלו נחשבות בטוחות יותר לנטילה לתקופות ארוכות. עיקר השימוש בתרופות אלו הוא בקרב מושתלי איברים (למשל: מושתלי כליה), כדי למנוע דחייה של האיבר המושתל על ידי מערכת החיסון.

בין התרופות החדשות כנגד מערכת החיסון נמצאת התרופה טקרולימוס (Tacrolimus), תרופה זו פועלת על ידי פגיעה בפעילותם של הלימפוציטים מסוג T, החיוניים לפעילות תקינה של מערכת החיסון התאית.

משחות חדשות שאושרו לטיפול בדרמטיטיס אטופית

שתי משחות חדשות אושרו לשימוש בסל הבריאות לטיפול בדרמטיטיס אטופית. התרופות אושרו כטיפול לא בקו ראשון (טיפול ראשוני במחלה, כעזרה ראשונה), אלא רק לאחר כישלון של טיפול קודם במשחות אחרות.

שתי המשחות שנכנסו לסל הבריאות הן פימקרולימוס (Pimecrolimus) ובשמה המסחרי אלידל (Elidel), ומשחה המורכבת מחומר דומה – טקרולימוס (Tacrolimus) ובשמה המסחרי פרוטופיק (Protopic). תרופות אלו נרשמו בעבר לחולים עם דרמטיטיס אטופית עמידה, אך בגלל שלא נכללו בסל הבריאות הן עלו כסף רב לחולים, שנאלצו לרכוש אותן בכסף מלא, ללא הנחה.

שתי התרופות מייצגות קבוצה חדשה של תרופות, שנעשה בה שימוש הולך וגובר בדיכוי של מערכת החיסון. תרופות אלו משמשות לעיתים בחולים מושתלי איברים (למניעת דחייה של השתל), ומסיבות רפואיות דומות אחרות. היתרון הגדול בתרופות מסוג זה הוא היכולת להימנע ממתן של סטרואידים, שלהם תופעות לוואי רבות במתן ממושך. בדרמטיטיס אטופית, כאמור, הטיפול נעשה במשחות בלבד, ולא כתרופה במתן פומי.

ההכללה של משחות אלו בסל הבריאות יכולה להועיל לילדים רבים הסובלים מגרד מצקי בעקבות דרמטיטיס אטופית, ללא שיפור משמעותי בטיפול סימפטומטי ובטיפול עם סטרואידים. הפחתת הנטל הכלכלי של קניית משחות אלו לתקופה ארוכה היא צעד חשוב לטובת החולים הסובלים ממחלה זו.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!