משאף אוקסיס

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

משאף אוקסיסמשאף אוקסיס (oxis) מיועד להקלה סימפטומטית במצבי קוצר נשימה. מנגנון פעולתו היא הרחבת הסמפונות, והוא מקל על הנשימה ביום ובלילה. פעילותו הינה מידית (תוך 1-3 דקות) ונמשכת עד כמספר שעות (14-16).

סוג הטיפול

הטיפול במשאף אוקסיס עושה שימוש במרחיב סימפונות אגונסיט לקולטני β2. הוא אינו מתאים להקלה מידית בהתקפים אסתמטיים, ולמטרה זו יש להשתמש במשאפים מסוגים אחרים.

לכן, המשאף מתאים להקלה על תסמיני חסימה של הסמפונות, כמו גם למניעת חסימה שכזו הנגרמת מפעילות גופנית מוגברת או חשיפה לאלרגן ידוע. משאף אוקסיס ניתן לחולי אסתמה אשר הטיפול הקורטיקו- סטרואידי נמצא לא מספק, ולחולי ) COPDמחלת ריאות חסימתית כרונית).

למי מתאים משאף אוקסיס?

המשאף מתאים לאנשים בוגרים, מכיוון שהוא דורש מידת מיומנות בהפעלתו. המשאף אינו מתאים לנשים בהריון, מטופלים הסובלים מפעילות יתר של בלוטת התריס, או מחלות לבביות.

החומרים הנמצאים במשאף

החומר הפעיל במשאף אוקסיס הוא FORMOTEROL FUMARATE, הנועד להרחיב את דרכי הנשימה. בניגוד לוונטולין, השפעתו הינה ארוכה וממושכת יותר.

המינון הנמצא במשאף הוא 4.5 MCG/DOSE, כך שבמשאף נמצאים כ 60 מנות מדודות. חיי המדף של המשאף הוא כשנתיים. יש לשים לב כי משאף אוקסיס מכיל גם 450 מק"ג לקטוז בכל מנה.

אופן השימוש במשאף אוקסיס

מבחינה רשמית, אופן השימוש המומלץ במשאף אוקסיס הוא פעמיים ביום, בכדי להימנע משימוש מוגזם. עם זאת, כנראה שישנה אפשרות לשימוש מוגבר יותר, כתלות בהוראות הרופא המטפל.

המשאף עצמו הינו משאבה עם אבקה. מוציאים את הכיפה מהמכשיר, ומחזיקים באופן ישר. מסובבים את הבסיס הלוך וחזור על מנת להטעין את האבקה. מוציאים את האוויר הנמצא במכשיר הצידה, שואפים וסופרים עד 10.

סיכונים ותופעות לוואי

הסיכונים, כפי שהם דווחו על ידי ה FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) היו חמורים ואף הובילו למספר פטירות. סיכון זה הינו נדיר, ומבוסס על פרמטרים רבים. יש לעקוב אחר שימוש המטופל בהגבלת זמן ומינון.

תופעות הלוואי של משאף אוקסיס הינן חמורות אולם מופיעות בעיקר בשימוש יתר. תופעות אלו כוללות דופק מהיר או פעימות מוקדמות, עצבנות ורעד. תופעות הלוואי הינן אינדיבידואליות ותלויות במרכיבים רבים, מלבד מינון יתר. אולם כאשר תופעות אלו חוזרות על עצמן, יש לפנות לרופא המטפל להמשך בירור.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!