אסטמה ומריחואנה רפואית

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

אסטמה ומריחואנה רפואיתלצד השימוש במריחואנה לצורך טיפול במחלות מסכנות חיים ובמחלות המלוות בכאבים קשים, הולך ומתפתח השימוש בה גם לצורך שיפור איכות החיים של חולים נוספים.

בין השאר, השימוש במריחואנה למטרות רפואיות מיועד לאנשים הסובלים מהפרעות נשימה שונות. בקרב ההפרעות הנפוצות ביותר תחום זה ניתן למצוא את מחלת האסטמה. עבור החולים במחלה מומלץ לעשות שימוש בחומר שלא באמצעות עישון כי אם באמצעות בליעה.

פרוצדורה מקובלת

ההקלות שמעניק משרד הבריאות לחולים, ובהם גם לחולי האסטמה, המעוניינים לעשות שימוש במריחואנה רפואית מתבטאות בכמה היבטים במקביל.

  • ההיבט הראשון נובע מקיצור ההליכים הביורוקרטיים. נכון למועד כתיבת שורות אלה החל משרד הבריאות בניסוי לקבלת אישור מקוון לשימוש בחומר. הבקשה, שאותה מגיש הרופא בשם החולה, מועברת דרך המחשב, ישירות אל הרופא המאשר.
  • ההיבט השני נובע מהגדלת מספר הרופאים המאשרים. אם בעבר הסמכות לאישור שימוש במריחואנה רפואית הייתה מוחזקת בידי רופא אחד, כיום יש הרבה יותר רופאים שמוסמכים לאשר את השימוש בחומר למטרות רפואיות.
  • היבט נוסף קיים ברמת האספקה. כיום החולים יכולים לבחור בדרך של גידול עצמאי של צמח הקנאביס או ברכישה מאת ספקים ומגדלים מורשים. מדובר על זמינות חשובה לאור מספר החולים הגדול שעושה שימוש קבוע בסם.

מדוע מריחואנה?

למרות שקיימות שיטות טיפול שונות עבור הסובלים מאסטמה, קיבל הממסד הרפואי החלטה אמיצה – להכיר במחלה ובחולים בתור מטופלים הזכאים למריחואנה רפואית. חשוב לציין שלא כל החולים במחלה ואפילו לא רובם, יוכלו לקבל את האישור המיוחל.

כדי להיות זכאים לכך יש צורך להראות שהסימפטומים של המחלה תוקפים את החולה באופן קשה ובמקביל – שהטיפול המסורתי והמקובל איננו מראה את התוצאות הרצויות.

מחלת האסטמה, שמבטאת בהופעה של קשיי נשימה חמורים, מתמשכים או בהתקפים, יכולה להתחיל בילדות או בבגרות. בין החולים יש כאלה שמצליחים להתגבר על המחלה ויש כאלה שאצלם המצב מתבטא דווקא בהחמרה.

מכיוון שחלק מהאמצעים לטיפול במחלה כוללים סטרואידים או תרופות אחרות בעלות תופעות לוואי, מרשים לגלות שהשימוש במריחואנה רפואית כולל הרבה פחות תופעות שכאלה.

בזכות החומר הפעיל

למרות שמריחואנה רפואית הפכה למושג מקובל, עדיין מלוות את השימוש בחומר סטיגמות בעייתיות שכדאי להפריך. הסטיגמה המזיקה מכולן היא זו שרואה במשתמשים מכורים ובשימוש – מקפצה לסמים קשים ומזיקים באמת.

מחקרים מצביעים באופן ברור שהחומר הפעיל שמצוי במריחואנה כולל בתוכו למעשה חומרים פעילים רבים שיעילים למצבים רפואיים מגוונים. שחרור דרכי הנשימה, ריפוי של דלקות והפחתה של כאבים הן רק חלק מן התופעות החיוביות המדווחות על ידי אנשים הסובלים מאסטמה, חלקם במשך שנים רבות.

ראויה לציון העובדה שההקלה איננה מצריכה שימוש בכמות גדולה. ההטבה מתרחשת גם לאחר שימוש ביתי סביר, והחשש לסבול מהתמכרות איננו מתקיים. קיימת אמנם תופעה אפשרית של התרגלות, וזאת בשל האפקט המרגיע והמהנה שמתלווה לשימוש בחומר, אולם בהחלט אין מדובר בהתמכרות הרסנית.

תופעה זו של התרגלות ידועה גם בשימוש בחומרים רפואיים ובתרופות מרשם רגילות. למעשה, לעיתים ההתרגלות לתרופות שונות (כגון משככי כאבים, כדורי שינה, תרופות נגד דיכאון) הרבה יותר משמעותית מאשר בשימוש במריחואנה רפואית.

מתרחקים מעישון

לסיום, נציין עובדה חשובה שמבדילה בין חולי אסטמה לבין חולים אחרים שעושים שימוש במריחואנה רפואית. העובדה שאנו מדברים עליה היא אופן השימוש בחומר. בקרב חולים שאינם סובלים מבעיה נשימתית, ניתן לצרוך את החומר באמצעות עישון או באמצעות בליעה, למשל בתור תבלין או במזונות שונים.

עבור החולה האסטמטי, אשר העישון עצמו עלול להביא להחמרה בסימפטומים, עדיף לבחור בצריכה בבליעה ולהתרחק משאיפה לריאות.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!