אסטמה וזכויות בביטוח לאומי

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

זכויות בביטוח לאומי לחולי אסטמהמחלת האסטמה פוגעת באחוז ניכר של האוכלוסייה הכללית. בין החולים במחלה, שנחשבת לאחת ממחלות הנשימה הנפוצות ביותר, ניתן למצוא לא מעט ילדים וגם מבוגרים.

מכיוון שסוגי התסמינים ובמיוחד החומרה שלהם יכולה להשתנות מחולה לחולה, ניתן למצוא כאלה שמצבם התפקודי קשה, יחסית. למעשה, ישנם חולים שמקבלים הכרה כנכים מטעם ביטוח לאומי ובשל כך הם זכאים לתגמולים בהתאם. גם להורים לילדים חולי אסטמה יש במקרים מסוימים זכויות בביטוח לאומי.

השפעת מקורות המחלה

בקרב חלק מהחולים, מקורות המחלה נובעים מסיבות גנטיות וניתן למצוא חולים במצב דומה בקרב בני משפחתם הקרובה. במקביל, כמו במחלות אחרות של דרכי הנשימה, ישנם חולים שסובלים מתסמינים שונים כתוצאה מגורמים סביבתיים כגון חומרים גורמי אלרגיה (שיכולים להיות טבעיים או מלאכותיים), אוויר מזוהם וגם עישון.

מחקרים רפואיים מסוימים מוצאים שבקרב חולים רבים השילוב הזה שבין גורמים גנטיים לגורמים סביבתיים עשוי להביא להחמרה במצב, החמרה שיכולה להיות עונתית ולהתבטא בהתקפים או החמרה כרונית.

מבחינת ביטוח לאומי, מקורות המחלה אינם מהווים שיקול עיקרי בקביעת אחוזי הנכות. הדבר החשוב הוא מצבו הנוכחי של החולה. יחד עם זאת, במקרים שבהם גורמים סביבתיים שמקורם במקום העבודה הם שהביאו להתפרצות המחלה יהיה זכאי הנפגע להתייחסות כנפגע עבודה גם בגמלאות המגיעות לו.

אסטמה ונכות כללית

מצד המוסד לביטוח לאומי, הסימפטומים של מחלת האסטמה יכולים לאפשר הכרה בחולה כנכה. יש לציין שלא כל הכרה באדם כנכה מביאה באופן אוטומטי לזכאות לקבל קצבת נכות (המכונה גם קצבת נכות כללית).

על מנת להיות זכאי לקצבה יש להראות פגיעה משמעותית ביכולת התפקוד ובמיוחד ביכולת לעבוד. כך, רק במידה ונקבע שלחולה קיימת מגבלה רפואית מהותית (דהיינו לפחות 40 אחוז נכות רפואית) ובמקביל נקבעה לו דרגת אי כושר (דהיינו חוסר יכולת לעבוד ולהתפרנס) של לפחות 50 אחוז, יהיה החולה זכאי להכרה בנכות כללית ולזכויות הנגזרות מהגדרה זו.

בנקודה זו ראוי לציין דבר נוסף – הגדרות הביטוח הלאומי כוללות הכרה בסעיפי ליקוי שונים. ההכרה הינה מצטברת, כלומר מי שסובל ממחלות שונות וממגבלות שונות ויגיש את התביעה לביטוח לאומי בהתאם, יוכל לשפר את סיכויו לקבל הכרה במצבו הרפואי כמצדיק קבלת גמלה מתאימה.

למי פונים לקבלת זכויות מביטוח לאומי?

על מנת לקבל את מלוא הזכויות בביטוח הלאומי יש להכין באופן מסודר את כל המסמכים הרפואיים שיכולים להעיד על מצבו של החולה. במיוחד במחלות כגון אסטמה, שבהן כאמור מצבם של חולים אחדים קשה משל אחרים, יש לכך חשיבות עליונה.

בהמשך, יש להצטייד בטפסים הייעודיים לצורך תביעת נכות כללית. טפסים אלה נמצאים בכל הסניפים של המוסד לביטוח לאומי וניתן גם להוריד אותם באינטרנט באתר של המוסד לביטוח לאומי.

בהמשך להגשת התביעה יוזמן החולה לעמוד בפני וועדה רפואית שתבחן את מצבו. וועדה זו היא הגורם שיקבע הלכה למעשה האם מצבו של החולה מצדיק את ההכרה בו כנכה והאם מצב זה גם אומר שאין הוא יכול לעבוד למחייתו. יש לציין שהחלטת הוועדה איננה סוף פסוק. ישנה אפשרות להגיש ערעור גם אם התשובה הינה שלילית.

גם להורים מגיע

חשוב לדעת שהזכויות בביטוח לאומי לא עוסקות אך ורק בחולים מבוגרים. במידה והורים לילד הסובל מאסטמה חריפה יגישו תביעה, הם עשויים לקבל קצבה מתאימה שנקראת גמלת ילד נכה. גם כאן, בדומה למצבם של החולים המבוגרים, יש להוכיח על פי קריטריונים, שהמגבלות שבפניהם עומד הילד יצדיקו את קבלת הגמלה.

לפני סיום גם נציין שהורה לילדים שנמצא בלתי כשיר לעבודה יוכל לקבל תוספות משמעותית לקצבת הנכות המגיעה לו.

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

זכויות בביטוח לאומי לחולי אסטמה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!