אסטמה של העור בזמן ההריון

טיפול ואבחון אסתמה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון אסתמה!

אסטמה של העור בזמן ההריוןאסטמה של העור היא למעשה דלקת של העור אשר גורמת לעור יבש ומגרד. דלקת זו עלולה להשפיע על כל חלק של העור, כולל הפנים. עם זאת, האזורים המושפעים ביותר הם קפלי העור כמו מרפקים ברכיים, פרקי ידיים וצוואר.

אסטמה של העור משפיעה על שני המינים במידה שווה, ומתחילה בדרך כלל, בשבועות או בחודשים הראשונים לחיים. היא נפוצה ביותר בילדים, ומשפיעה על לפחות 10% מהתינוקות, אשר יכולים לשאת אותה כמחלה שקטה עד לחיים הבוגרים.

גורמים סביבתיים רבים עלולים לגרום להחמרת האסטמה. אלה כוללים חום, אבק, מגע עם חומרים מגרים כגון סבון או חומרי ניקוי, מתח, וזיהומים. כמו כן, במהלך הריון, הגירויים בעור מחריפים, לעיתים קרובות.

למה אסטמה של העור מתפרצת בהריון?

ההתפרצות אסטמה של העור בהריון עלולה להתרחש בקרב נשים אשר כבר חוו מחלה זו (כ- 20% מהנשים), אך גם בקרב נשים אשר זה להם המקרה הראשון (כ-8% מהנשים).

הנשים אשר חוות את התסמינים לראשונה בהריון, יאופיינו כבעלות היסטוריה של עור רגיש עם נטייה ליובש וגירוי, ולעתים קרובות ידווחו על קרובי משפחה מדרגה ראשונה הסובלים מאקזמה, אסטמה, ו/ או קדחת השחת. התפרצות אסטמה של העור בהריון, מתרחשת בדרך כלל, במחצית הראשונה של ההריון, ולפני השליש השלישי.

מהות הקשר בין שתי התופעות עדיין לא הובן באופן מלא. אסטמה של העור הינה מחלה תורשתית ומהווה חלק מההרכב הגנטי. מחלת עור זו מפעילה את מערכת החיסון יתר על המידה והעור בקלות הופך להיות דלקתי, אדום וכואב.

במהלך ההריון, מערכת החיסון משתנה במידה ניכרת, דבר שעלול להוביל להחמרה של האסטמה, במידה והיא כבר קיימת, וגם להופעתה באופן ראשוני. שינויים אלה הם בדרך כלל הפיכים לאחר לידה; עם זאת, בקרב מספר קטן של נשים עלולה להימשך האסטמה של העור גם בהריונות הבאים.

סיכונים ותופעות לוואי

אין ראיות לכך שאסטמה של העור משפיעה באיזשהו אופן על העובר. הסיכון היחיד אשר קיים לנשים בהריון, הוא מפני שימוש בכמויות גדולות של סטרואידים מקומיים על פני שטחי גוף גדולים. הסיכון הוא מפני האפשרות לתינוקות אשר ייוולדו במשקל לידה נמוך, סיכונים עובריים, כגון לידה מוקדמת, פיגור בגדילה תוך רחמית והפלה, אשר משויכים לזיהום של הרפס סימפלקס עוברי.

סיכונים אלה הינם נדירים ומזעריים. כמו כן, חלק מן החוקרים סבורים כי אסטמה של העור אימהית מהווה סיכון גבוה יותר למחלת האלצהיימר, למרות שישנם מחקרים אשר לא הצליחו להוכיח קשר זה.

דרכי טיפול והתמודדות

המטרה העיקרית של הטיפול היא להקל על הגרד ולהפחית את הדלקת והאדמומיות בעור. כמו כן, חשוב בזמן ההריון להשתמש בטיפולים שהם לגמרי בטוחים לאם ולתינוק.

הטיפולים הנפוצים ביותר הם לעתים קרובות, שימוש בתחליבים וקרמים או משחות סטרואידים. קרמים ומשחות מרככות יש למרוח מספר פעמים ביום בכדי למנוע יובש בעור. גם מרככי אמבט ותחליפי סבון יוכלו להיות מועילים במקרים רבים, למרות שההמלצה היא לא להתקלח או להימצא באמבטיה לזמן ממושך, בכדי לא להפוך את העור ליבש מדי.

 קרמי סטרואידים או משחות סטרואידים, לעתים קרובות, מקלות על התסמינים. הסטרואידים (לדוגמא הידרוקורטיזון) צריכים להימרח רק באזורים הנגועים. כמו כן, הכמות צריכה להיות קטנה ככל האפשר, ובאופן אידיאלי יש להשתמש רק ב- 1-2 צינורות קטנים (g15-30).

עם זאת, אם המצב חמור, יש להשתמש במשחות סטרואידים בכמויות גדולות יותר, אשר נדמים כטובים ובטוחים יותר מאשר סטרואידים הניתנים באופן אוראלי. חלק מהחולים עלולים גם להפיק תועלת מטיפול נוסף באור אולטרה סגול (UVB), שנחשב בטוח בהריון. ייתכן ויהיה צורך גם באנטיביוטיקה, אם הפריחה הופכת להיות רטובה ודלקתית.

אולי יעניין אותך גם:

מחקר ישראלי מצא כי חולי אסטמה בסיכון נמוך יותר להידבק בנגיף קורונה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה

המרכז לטיפול ואבחון אסתמה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון אסתמה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון אסתמה. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לשגשג עם אסטמה: ניווט בעולם העסקים המודרני

אסטמה היא מצב נשימתי כרוני המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שזה יכול להציב אתגרים, זה לא אמור להוות מחסום להצלחה בעולם העסקים המודרני. עם ניהול והבנה נכונה, אנשים עם אסתמה יכולים לשגשג בקריירה שלהם ולהשיג את מטרותיהם המקצועיות.

לקריאת המאמר »
072-3341176
טיפול ביתי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!